E-İmza İlk Başvuru İşlemleri
Okul ve kurumlarımızda imza ve paraf yetkisine sahip (İdareci ve Büro Memurları) personelin DYS Sistemini kullanabilmesi için Nitelikli Elektronik Sertifikaya (E-İmza) ihtiyacı vardır. NES (Nitelikli Elektronik Sertifikaya) için aşağıdaki adımların uygulanması gerekmektedir.KamuSM Online İşlemlerden başvuru yaparsanız ücret tahakkuk edecektir. Bu yüzden başvuru için aşağıdaki bağlantıyı kullanıyoruz.
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/meb.go
(İlgili personel gerekli bilgileri doldurup Giriş yapmaya çalıştığında hata ile karşılaşıyorsa, İnsan Kaynakları Birimi ile görüşerek görevlendirme kayıtlarını kontrol ettirmelidir.)
Giriş yapıldığında başvuru formunu doldurmaya başlayabilir.
Formu onayladıktan sonraki adım SMS doğrulamasıdır.
Cep telefonunuza gelen mesajı açılan kutucuğa girip tamam butonuna bastığınızda karşınıza aşağıdaki ekran gelecektir.
İlk defa e-imza aldığınız için ISLAK İMZALI BAŞVURU yu seçiyoruz. Islak İmzalı Başvuruyu seçtikten sonra karşınıza aşağıdaki ekran gelirse;
şekilde gösterildiği gibi adres satırına tıklayıp ENTER tuşuna basıyorsunuz. Başvuru Formu PDF formatında karşınıza gelecektir.
Başvuru formundan 2 adet çıktı alıp mavi kalemle imzaladıktan sonra bir tanesini DYS üzerinden Müdürlüğümüz Bilgi İşlem Birimine diğerini ise formun üst kısmında bulunan TÜBİTAK BİLGEM adresine posta veya kargo ile göndermeniz gerekmektedir.
E-imzanız en geç 1 ay içerisinde kurye aracılığı ile size ulaşmaz ise 444 5 576 nolu telefondan işleminizi takip ediniz. Bu işlemler kredi kartı, banka kartı gibi tamamen kendi kişisel işlemleriniz olup takibini de kendinizin yapması gerekmektedir. Bu konuda lütfen gerekli hassasiyeti gösteriniz.